Slovenská ekonomická diplomacia je stále chorá

Autor: Pavol Podolay | 27.1.2014 o 21:07 | Karma článku: 22,15 | Prečítané:  4899x

Včera sa otvorili v Mníchove brány medzinárodného veľtrhu ISPO 2014 . Ide o najdôležitejší svetový veľtrh v oblasti výrobkov pre šport. Zúčastňuje sa ho 2.556 vystavovateľov zo 109 krajín sveta. Slovensko je tu žiaľ zastúpené len 1 (slovom jednou) firmou. Česť Slovenska tu teda zachraňuje jedným stánkom firma Northfinder a.s. Len preto pred výstaviskom veje, po dlhšom čase, opät aj slovenská zástava. Pre porovnanie susedná Česká republika tu má 59 vystavovateľov, Poľsko 45, Rakúsko 82, Švajčiarsko 110, Slovinsko 7 a susedné Maďarsko má tiež len jeden stánok. Žeby Slovensko nemalo v tejto oblasti čo ponúknúť? Medzi poľskou a slovenskou stranou bolo v jeseni 2012 podpísané memorandum o možnom spoločnom postupe pri kandidatúre na ZOH 2022. V januári 2013 sa premiér Robert Fico o spoločnej kandidatúre vyjadril ako o vážnej ponuke. Poľsko sa tu dnes na rozdiel od Slovenska prezentuje v hojnom počte vystavovateľov, ako jedna športová krajina a Slovensko akoby vôbec nemalo záujem.

ISPO_2014.jpg

Nechce sa mi veriť, že sa na Slovensku tiež nenájde viac firiem na prezentáciu svojich výrobkov v tejto oblasti. Je preto veľkou škodou, že sa Slovenská rebublika stále nedokáže prezentovať svojimi výrobkami, ako to robia iné krajiny EÚ a celého sveta. Slovensko sa tak stáva opäť takou  "čiernou dierou", tentokrát na mape výrobcov športových potrieb.

Slovensko na rozdiel od iných krajín stále nie je schopné sa prezentovať na spoločnom národnom stánku, ako to organizuje napríklad český CzechTrade, čo je obdoba slovenskej štátnej agentúry Sario. Značnú časť nákladov na takúto prezentáciu pokrýva dokonca program Európskej únie na rozvoj regiónov a stredného podnikania. Je Slovensko tak bohaté, že na takú pomoc od EÚ "kašle"? Sú navyše všetky tie štátne agentúry na podporu slovenskho hospodárstva a exportu (finacované samozrejme daňovými poplatníkmi), rôzne memorandá a vyhlásenia v podstate len, ako sa zvykne hovoriť, na „kočku"? Keď už teda existujú, mali by mať väčší efekt.

Takto teda vyzerá v praxi tá nová ekonomická diplomacia, ktorá už dávno mala naplno pracovať v záujme hospodárského rozvoja malých a stredných podnikateľov zo Slovenska, Či je toto efektívne presadzovanie ekonomických záujmov Slovenska v zahraničí, to už ponechám na súdneho čitateľa.

Foto autor

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

ŠPORT

Slovan nemá peniaze ani hráčov a stráca to najcennejšie. Fanúšikov

Viac ako o postupe do play off sa začína hovoriť, či klub vôbec dohrá sezónu v KHL.

EKONOMIKA

U. S. Steel odchádza, o košickú fabriku bojujú Třinecké železárny

U. S. Steel predáva košické železiarne.

KOMENTÁRE

Úbohá stredná trieda, tá sa vo Ficovom vlaku nevezie zadarmo

Ak sa niektorí chcú mať závratne dobre, musia sa tí ostatní mať horšie.


Už ste čítali?