Model elektromobility aj pre najmenšie veľhory sveta?

Autor: Pavol Podolay | 12.7.2013 o 23:25 | (upravené 1.4.2016 o 21:12) Karma článku: 25,77 | Prečítané:  2193x

V noci som sa vrátil zo Slovenska (kde mi mimochodom po piatich hodinách pobytu ukradli všetky doklady!) a dnes ráno ma čakal zaujímavý termín v Garmisch-Partenkirchen. Presne pred rokom som písal o elektomobil

Audi_e.jpg

Pred rokom som testoval elektromobil BMW MINI E, tentokrát som mal možnosť vyskúšať nové Audi A1 e-tron. Jednalo sa mimochodom o elektroauto, ktoré používa práve šéf koncernu AUDI. Automobil má elektromotor o výkone 85 kW s pohonom predných kolies a má krútiaci moment 300 Nm, čo vozidlu umožňuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 9,8 sekúnd. Audi má pod podlahou zadného batožinového priestoru ľahký, 354 cm3 Wanklov motor o výkone 34 PS poháňajúci len generátor, s ktorým sa zvyšuje dosah vozidla na 250 km. Jazda s týmto elektro Audi je skveý motoristický zážitok.

Kedy chcú kompetentní politici na Slovensku podporiť smer k takejto inovácii, aby konečne krajina nebola do budúcnosti len dieľňa automobiliek, ale aby sa využil aj potenciál vedy a výkumu, ktorý bezpochyby v Slovenskej republike existuje. Som toho názoru, že nestačí len čakať kým nejaká automobilka „zakopne" o Slovensko, ale treba tu vyvinúť aj vlastnú iniciatívu. Čo Vy na to pán minister hospodárstva, zobrať si tak príklad od bavorského kolegu? Bavorský kabinet v roku 2010 schválil stratégiu pre elektrickú mobilitu. Nebolo by niečo také vhodné začať konečne aj na Slovensku? Čo by na takúto myšlienku povedal napríklad minister životného prostredia?

Nestálo by zato urobiť Vysoké Tatry (popri projekte VIBRAT) modelovým regiónom pre elektromobilitu nielen na Slovensku a v Európe, ale kľudne aj vo svete, veď sa jedná o najmenšie veľhory sveta? Môj osobný kontakt na šéfa medzinárodných vzťahov automobilky AUDI Vám pán minister veľmi rád poskytnem. Taktiež skúsenosti z Garmisch-Partenkirchen, kde má sídlo aj kompetenčné centrum športu, zdravia, techniky a elektrickej mobility môžem výborným kontaktom na jeho šéfa, v prípade záujmu, tiež sprostredkovať a pomôcť pri prípadnej tatranskej aplikácii tohto projektu.

Veď práve ekologické systémy, aké sú vo Vysokých Tatrách potrebujú mimoriadné dopravné koncepty s ohľadom na životné prostredie a to pri zachovaní plnej mobility pre návštevníkov. Vysoké Tatry by si konečne takýto ekologický dopravný model budúcnosti, najmä po tej ničivej víchrici 19. novembra 2004, určite veľmi zaslúžili.

Foto autor

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

ŠPORT

Slovan nemá peniaze ani hráčov a stráca to najcennejšie. Fanúšikov

Viac ako o postupe do play off sa začína hovoriť, či klub vôbec dohrá sezónu v KHL.

EKONOMIKA

U. S. Steel odchádza, o košickú fabriku bojujú Třinecké železárny

U. S. Steel predáva košické železiarne.

KOMENTÁRE

Úbohá stredná trieda, tá sa vo Ficovom vlaku nevezie zadarmo

Ak sa niektorí chcú mať závratne dobre, musia sa tí ostatní mať horšie.


Už ste čítali?