Model budúcnosti aj pre Vysoké Tatry?

Autor: Pavol Podolay | 15.7.2012 o 19:33 | Karma článku: 15,57 | Prečítané:  1257x

Alpský región potrebuje pre budúcnosť ekologicky šetrné dopravné koncepcie pri umožnení mobility jej navštevníkov. Preto bol pred niekoľkými dňami v bavorskom Garmisch-Partenkirchene za účasti bavorského ministra hospodárstva Martina Zeila a šéfa oddelenia inovačných projektov e-mobility BMW Group Dr. Webera spustený projekt pilotnej obce pre elektromobily e-GAP. Bavorský kabinet v roku 2010 schválil stratégiu pre elektrickú mobilitu.Národný rozvojový plán federálnej nemeckej vlády odhaduje okolo jedného milióna elektrických áut do roku 2020.

Umiestnenie a štruktúra alpského mestečka Garmisch-Partenkirchen ponúka dobré podmienky pre hľadanie inovatívnych prístupov k mobilite v súvislosti s využívaním obnoviteľných zdrojov energie vo vidieckych oblastiach. V Garmisch-Partenkirchene má sídlo aj kompetenčné centrum športu, zdravia, techniky a elektrickej mobility vedené Dr. Ebertom, ktorý tu zúročuje svoje dlhoročné poznatky s pôsobenia na Technickej univerzite v Mníchove. Hlavným cieľom výskumného projektu "model komúny pre elektrickú mobilitu" je zistiť, či sú inovatívne technológie použitelné aj každodennom živote.

e.jpg

Automobil BMW MINI E s čisto elektrickým pohonom je dispozícii v tomto alpskom mestečku v regionálnej požičovni a aj vo vybraných hoteloch. Je použitelný pre širokú verejnosť, ako dopravná alternatíva ku klasickým autám zo spalovacím motorom. Nové nabíjacie stanice, integrované do celkového obrazu mesta sú nevyhnutným predpokladom pre úspešnosť projektu. Mal som možnosť auto aj testovať. Jazda v tomto dynamickom automobile BMW MINI E je skutočne mimoriadny zážitok. Až 205 PS silný elektromotor pri zošliapnutí plynového pedálu doslova vystrelí auto za 8 sekúnd na 100 km/h. Je to proste typický „bavorák" s ktorým je radosť jazdiť. Jedine to absolútne ticho pri jazde pôsobí dosť nezvykle. Automobil totiž nielen že neprodukuje žiadne emisie, ale jeho elektrický motor nespôsobuje žiadny hluk, len tiché bzučanie.

Podobný inovačný projekt mobility by určite svedčil aj slovenským Vysokým Tatrám. Nie je na čase dať sa aj na Slovensku na inovatívnu cestu podľa bavorského vzoru? A to nielen vo výskume a v priemysle, ale aj v životnom prostredí. Čo by na takúto myšlienku povedali kompetentné osoby vo vládnom kabinete? Veď Slovensko je práve vo výrobe automobilov v prepočte na obyvateľov už niekoľko rokov svetová veľmoc. Tu by bolo treba začať kooperovať s automobilkou BMW.

Tatry, zo svojim jedinečným národným parkom, by si taký ekologický dopravný model budúcnosti tiež zaslúžili.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

ŠPORT

Slovan nemá peniaze ani hráčov a stráca to najcennejšie. Fanúšikov

Viac ako o postupe do play off sa začína hovoriť, či klub vôbec dohrá sezónu v KHL.

EKONOMIKA

U. S. Steel odchádza, o košickú fabriku bojujú Třinecké železárny

U. S. Steel predáva košické železiarne.

KOMENTÁRE

Úbohá stredná trieda, tá sa vo Ficovom vlaku nevezie zadarmo

Ak sa niektorí chcú mať závratne dobre, musia sa tí ostatní mať horšie.


Už ste čítali?